AFAS Small Business

Een boekhoudpakket hoeft niet duur te zijn. En met de tijd die je bespaart, levert het je nog winst op ook. Zo kan jij jouw ambities waarmaken.


scroll verder




€39,95
Per maand (exclusief btw)

  • Je krijgt alle functionaliteiten zonder meerkosten
  • Eenvoudig digitaal factureren
  • Online bankkoppeling
  • Uitgebreide rapportagemogelijkheden
  • Tot 10 administraties en 2 gebruikers


Veelgestelde vragen


Is er ook een trial voor AFAS Small Business?
Nee, er is geen trial beschikbaar. In de brochure vind je wel uitgebreide demovideo's.

Kan ik gegevens importeren vanuit mijn oude boekhoudpakket en hoe werkt dit?
Ja, je kunt o.a. je debiteuren, crediteuren, grootboek, rekeningschema en al je financiële mutaties importeren in AFAS Small Business. Voor het importeren van gegevens hebben we handige instructies en sjablonen. Speciaal hiervoor hebben we een pagina in ons Help Center. Zoek op 'importeren' en hier vind je alles over de werkwijze en de importsjablonen.

Hoe wordt AFAS Small Business gefactureerd?
Je wordt jaarlijks gefactureerd (periode van 12 maanden) en je betaalt via een automatische incasso.

Als ik Small Business vandaag bestel, hoe gaat dit dan in z'n werk?
Binnen een halve dag heb je de inloggegevens voor de klantportal en het softwarepakket. Daarnaast krijg je een welkomstmail met instructievideo en uitleg over onze klantportal. Je kunt daar gelijk een cursus boeken (let op, je moet hiervoor inloggen). Dan leer je gelijk alles over de software! Heb je nog andere vragen? Kijk eens in ons Help Center.

Hoe zit het met de opzegtermijn?
Je kunt AFAS Small Business per jaar opzeggen waarbij wij een opzegtermijn houden van 3 maanden. Als je minimaal 3 maanden voor de nieuwe factuur opzegt, ontvang je geen nieuwe factuur en stopt het gebruik automatisch. Je betaalt dus altijd per volledige periode van 12 maanden.

Kan ik met meer dan 2 gebruikers in AFAS Small Business?
Je krijgt standaard 2 gebruikers. Je kunt dit aantal verdubbelen naar 4 gebruikers. De kosten van je licentie gaan dan met €39,95 per maand omhoog.

Kun je meerdere administraties voeren in AFAS Small Business? 
Ja, je kunt tot 10 verschillende administraties voeren in onze applicatie (je kunt per omgeving één administratie aanmaken).

Is er een maximum aan het aantal facturen dat ik kan maken?
Nee!

Is AFAS Small Business op alle soorten laptops te gebruiken?
Ja, dit is mogelijk.

Is voorraadbeheer ook een onderdeel van AFAS Small Business?
Nee, voorraad is geen onderdeel van AFAS Small Business. Dit zit wel in onze ERP software.

Wat is het verschil tussen Small Business en ERP?
Small business is een financieel boekhoudpakket. Dat betekent dat de financiële module nagenoeg gelijk is aan die van het ERP-pakket. Alle onderdelen van Small Business vind je in de brochure. Daarnaast beschik je over een klein stuk CRM waarin je debiteuren, crediteuren, organisaties en personen kunt vastleggen. Het ERP systeem gaat veel verder met uitgebreide CRM-mogelijkheden, meer financiële mogelijkheden en modules als HRM, payroll, cursusmanagement, ordermanagement en projecten.

Is AFAS Small Business ook te koppelen aan andere softwareprogramma's, bijvoorbeeld aan een scan- en herkenoplossing?
Ja. Onze partners hebben gecertificeerde koppelingen en helpen je hier graag bij wanneer dit zelf niet lukt. Kijk voor meer informatie op www.afaspartner.nl.

Wat zijn de rapportmogelijkheden in Small Business?
In Small Business worden enkele standaard rapporten meegeleverd die zijn gemaakt op basis van best practices. Je kunt de balans, verlies-en winstrekening en het overzicht kengetallen raadplegen via de rapportagecockpit. Je kunt ook zelf een rapportage cockpit maken. In het Help Center lees je er meer over!

Alles weten over AFAS Small Business?